NINA MAS ARDÈVOL PRIORAT
Cosmètica de principis – www.ninamasardevol.com
Avui entrevistem a la Gemma Peyrí i a la Mª Teresa Giral, dues dones emprenedores de la comarca que s’han aventurat al món de la cosmètica natural tirant endavant el projecte que avui us presentem: Nina Mas Ardèvol Priorat.
MN: Gemma, com neix el projecte que teniu entre mans? D’on surt la idea i com es comença a gestar?
GP: Vam sortir al mercat l’any 2008, després d’haver passat molt de temps estudiant i veient que el Priorat tenia molts més actius i potencials que el vi. El vi és el principal, si, però al voltant del vi hi havia molts altres productes que podien ser explotats sense malmetre el territori. I un era aquest, el de la cosmètica, perquè coneixem les propietats del raïm i de tots els productes agrícoles que es fan al Priorat. Tenint en compte tot això i a partir d’aquí, finalment, vam sortir al mercat el 2008.
MN: Quines propietats té el vi i com es poden aplicar al món de la cosmètica?
GP: La gamma cosmètica de raïm es fonamenta en les propietats de la vinoteràpia i és apta per la cura i protecció de tot tipus de pells. L’elaborem de manera completament natural a partir d’extracte de raïm de la DOQ Priorat acabat de premsar, un procés que assegura la total conservació de les seves propietats. El raïm té una alta concentració d’àcil linoleic, vitamina E i àcids grassos essencials, fet que el converteix en un agent regenerador, antioxidant, hidratant i suavitzant. L’extracte de raïm amb el qual elaborem aquesta gamma procedeix dels ceps de l’empresa familiar Burgos Porta, a Poboleda, un celler de cultiu ecològic de llarga tradició vinícola.
MN: No només treballeu la cosmètica de raïm. Teniu dues gammes de productes més, oi?
TG: Sí, treballem tres gammes de productes (raïm, avellana i oliva). La gamma cosmètica d’avellana, per exemple, l’elaborem de manera natural a partir d’oli d’avellana de la D.O.P. de Reus, cultivada de forma ecològica. L’oli d’avellana és ric en àcids grassos insaturats i posseeix fosfolípids. Les seves propietats el converteixen en cicatritzant i en un bloquejador solar natural amb un factor molt alt de protecció. La gamma de cosmètica d’oli d’avellana està especialment indicada per a pells sensibles i delicades. S’absorbeix molt ràpidament i compta amb un alt contingut en vitamina A i E.
GP: De fet, l’oli d’avellana sempre ha estat present a la cosmètica, però potser mai se li ha donat el valor que realment té. Probablement, les propietats de l’oli d’avellana superen les propietats de l’oli d’ametlla.
MN: I pel que fa a la gamma cosmètica d’oliva, que ens en dieu?
TG: Aquesta gamma l’elaborem també de manera natural a partir d’oli d’oliva extra verge ecològic de primera premsada en fred, provinent d’una selecció d’oliveres mil·lenàries, en aquest cas de la família Miró Cubells de Cabacés. Aquesta gamma està especialment indicada per a la reconstitució de les membranes cel·lulars de la pell gràcies a l’acció de l’àcid oleic. L’oli d’oliva extra verge és un excel·lent aliat per la salut dels teixits corporals, per cuidar, embellir i tonificar el cos. Protegeix la pell de factors ambientals externs i la hidrata, alhora que regenera i manté l’estructura íntegra de la dermis. Al mateix temps, té un notable efecte tonificant sobre l’epidermis i és un gran aliat per a la realització de massatges terapèutics.
MN: Quin és l’objectiu principal de Nina Mas Ardèvol Priorat?
TG: Volem potenciar els productes naturals que hi ha a la comarca. No només el raïm, sinó també l’avellana i l’oliva. Al Priorat tenim productes de molt bona qualitat i cal que els valorem com es mereixen.
MN: Els productes que utilitzeu són tots del territori, oi?
GP: Sí, és clar. Són productes locals. Nina Mas Ardèvol aprofita els actius de la comarca per treballar les tres gammes de cosmètica. L’extracte de raïm que utilitzem surt d’un celler del Priorat, l’avellana també surt de la comarca (però amb D.O. Avellana de Reus), i l’oli surt d’un molí de Cabacés.
MN: La gamma d’oliva compta amb tots els productes ja?
GP: No. De moment, d’aquesta gamma, només en tenim alguns. Estem en camí de treure tota la gamma, però encara no la tenim al mercat. Ara per ara, d’oliva tenim el sabó de mans i el sabó corporal.
MN: De les altres dues gammes, teniu tot el ventall de productes. Amb quines mides els podem trobar?
TG: Sí. Tenim xampú, acondicionador, crema hidratant, exfoliant, etc. A veure, amb “tamany gran” tenim a la venda sabó de mans, crema hidratant i gel. Com que nosaltres ens dediquem també al turisme rural, vam veure que els amenities que hi havia al mercat no ens convencien i vam decidir crear la nostra pròpia línia de productes amb un format més petit. Ara venem uns packs d’amenities per hotels (i productes spa) que estan funcionant força bé. Anem creixent a poc a poc. No només venem a hotels, sinó també a altres cases rurals, centres d’estètica, etc.
GP: Tenim també disponible tot el protocol per a poder fer tractaments de vinoteràpia, inclús amb les envoltures d’argila blanca i brisa de raïm deshidrata i molturada. És un producte que al mercat no ni ha ningú més que el faci, amb la traçabilitat certificada. Hem aconseguit tenir un producte 100 % natural. Dir també que tenim ja algun producte amb certificat ecològic, com són les pastilles de sabó. I ara també tenim certificades les cremes hidratants. Cal tenir en compte que tot això és molt complexe de certificar (és costós a nivell de procediment). L’oli d’avellana que utilitzem, per exemple, porta actius de calèndula i camamil·la que són 100 % ecològics. D’altra banda, tenim també tota una gamma a part de productes amb un packaging especial pera ocasions especials (regals, events, etc). També tenim packs de viatge, etc. Cada cop tenim més coses!
MN: Molt bé. I a nivell de distribució, on podem trobar els vostres productes?
TG: Bé, els tenim en diferents botigues, però bàsicament la gràcia és que els pots comprar per internet. A la nostra pàgina web hi ha una botiga virtual. Al nostre facebook, a més a més, van sortint els diferents llocs on pots anar trobant els nostres productes. A Barcelona i Girona tenen molt bona rebuda. Estem molt contentes perquè a Barcelona estem creixent molt ràpidament. Tothom que prova els nostres productes, repeteix. Cada cop tenim més comandes. De fet, la zona que tenim menys treballada a nivell comercial és la nostra. Tarragona ens està costant molt. No hem fet encara cap campanya específica de promoció per la zona, però el que sí que és cert és que la gent que coneix la marca, li agrada i repeteix.
MN: Enhorabona, Gemma i Mª Teresa, per aquest projecte. I gràcies per atendre’ns! Us desitgem tot l’èxit del món!